سرخط خبرها

حمایت عجیب پلتفرم نمایش خانگی از فیلمساز زیرزمینی!

  • کد خبر: ۱۸۲۲۳۸
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
حمایت عجیب پلتفرم نمایش خانگی از فیلمساز زیرزمینی!
روز گذشته، درست همزمان با اعلام خبر ممنوع‌الخروجی علی عسگری، پلتفرم نمایش خانگی "فیلم‌نت"، فیلمی را که توسط این کارگردان ساخته شده و ازقضا بازیگر نقش اول آن نیز، صدف عسگری است، به صورت اختصاصی روانه چرخه پخش کرد!

به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته بود که پایگاه خبری ورایتی با انتشار خبری اعلام کرد "علی عسگری" کارگردان فیلم زیرزمینی "آیه‌های زمینی" ممنوع‌الخروج شده است. این فیلم غیرقانونی چندی پیش بدون دریافت پروانه ساخت و پروانه نمایش در جشنواره فیلم کن به اکران درآمد و صدف عسگری، بازیگر زن آن نیز بدون رعایت پوشش متعارف، در مراسم فرش قرمز فیلم حضور یافت.

اما نکته عجیب اینجاست که روز گذشته، درست همزمان با اعلام خبر ممنوع‌الخروجی علی عسگری، پلتفرم نمایش خانگی "فیلم‌نت"، فیلمی را که توسط این کارگردان ساخته شده و ازقضا بازیگر نقش اول آن نیز، صدف عسگری است، را به صورت اختصاصی روانه چرخه پخش کرد!

این فیلم که "تا فردا" نام دارد، به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی و رافائل دلوش ساخته شده و محصول مشترک سه کشور فرانسه، قطر و ایران عنوان شده است. در خلاصه داستان "تا فردا" آمده است: "درامی اجتماعی که داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که فرزند نامشروع تازه‌متولد شده خود را از خانواده‌اش پنهان می‌کند".

حمایت عجیب پلتفرم نمایش خانگی از فیلمساز زیرزمینی!

حال، مشخص نیست که آیا همزمانی مشکوک اعلام ممنوع‌الخروجی عسگری از کشور و پخش فیلمی به کارگردانی او در پلتفرم نمایش خانگی "فیلم‌نت"، اتفاقی تصادفی بوده یا اینکه به شکلی عامدانه و آگاهانه صورت پذیرفته است. چه اینکه پیش از این شاهد بوده‌ایم برخی برند‌های فرهنگی و هنری در چنین مواقعی با انگیزه کسب شهرت و خودنمایی، از این تاکتیک‌های نخ نماشده استفاده کرده‌اند تا با موج‌سواری روی اتفاقات این‌چنینی، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و به اصطلاح نزد گروهی از مخاطبان، محبوبیت کسب کنند.

به نظر می‌رسد که این مسئله نیازمند بررسی دقیق‌تر و ورود نهاد‌های ذیربط به منظور شفاف‌سازی اتفاقِ رخ‌داده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->